IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
a) dla
części I zamówienia;
-zamawiający rezygnuje z wniesienia wadium
a) dla części II zamówienia;
9.1.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10. 000,00 zł
(słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).
9.2.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w
jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru
Wykonawcy:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b
ust. 5 pkt. 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z
2015 r. poz. 978 i 1240).
9.3.Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego
zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa
ustawa pzp.
9.4.Wadium w formie pieniężnej należy przelać na konto zamawiającego:
Nr konta: 82 8367 0000 0062 3283 2006 0112 z dopiskiem na przelewie
„wadium w postępowaniu na budowę ścieżki rowerowej wzdłuż drogi
powiatowej nr 1211 F na odcinku Myszęcin –Szczaniec – II - roboty
budowlane.”
9.5.Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin
wpływu pieniędzy na konto zamawiającego, z uwzględnieniem terminu
składania ofert.
9.6.Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie:
pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu został
dołączony do oferty,
innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej
kopercie, a koperta w ofercie,
9.7.Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde
żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą,
zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w
okolicznościach w art. 46b ust. 4a i 5 ustawy PZP.
9.8.Nie zabezpieczenie oferty akceptowalną formą wadium spowoduje
odrzucenie oferty.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone
dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów
dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów
elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach
umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione
wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich
udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli
licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu
elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie
połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60,00 |
Termin wykonania dla I części, okres gwarancji dla II części | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy
podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny
ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców
w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone
do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo
ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1.
Strony dopuszczają możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy;
a) w przypadku stwierdzenia przez zamawiającego braku konieczności
wykonania części przedmiotu umowy – w takim przypadku zmiana dotyczyć
będzie zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy oraz obniżenia wysokości
należnego wykonawcy wynagrodzenia, o wartość tej części przedmiotu umowy
ustaloną na podstawie kosztorysu zadania inwestycyjnego -wykonawcy z
tego tytułu nie przysługują żadne roszczenia; w tym prawo do
odszkodowania,
b) w zakresie terminu wykonania umowy lub jej części w przypadku
konieczności przedłużenia terminu wykonania umowy lub jej części ze
względu na: - przyczyny będące następstwem okoliczności, za które
odpowiedzialność ponosi zamawiający,
- opóźnienie w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez
właściwe organy administracji państwowej, które nie wynikają z przyczyn
leżących po stronie wykonawcy,
- wstrzymanie budowy przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych
przez wykonawcę np. odkrycie niewypałów i niewybuchów, zagrożenie
wybuchem,
- opóźnienie w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania
których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli
opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym
ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie wynikają z przyczyn leżących
po stronie wykonawcy,
- zmiany w trakcie wykonywania umowy warunków projektowania, z powodu
zmiany przepisów, norm lub normatywów mających zastosowanie do
przedmiotu umowy lub w przypadku otrzymania decyzji, zezwoleń,
uzgodnień, opinii itp., które skutkują koniecznością zmian założeń
projektowych określony w opisie przedmiotu umowy,
- siłę wyższą, przez którą należy rozumieć zdarzenie zewnętrzne o
charakterze niezależnych od obu stron, którego strony nie mogły
przewidzieć przed zawarciem umowy i którego nie można było uniknąć ani
któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności
(np. pożar, powódź, inne klęski żywiołowe, promieniowanie lub skażenie,
zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, których
wystąpienie zostało potwierdzone wpisem do dziennika budowy przez
inspektora nadzoru inwestorskiego i zostało zaakceptowane przez
zamawiającego,
- zlecenia wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie ma wpływ
na zmianę terminu realizacji przedmiotu umowy objętego niniejszą umową,
Przedłużenie terminu wykonania umowy lub jej części, może nastąpić o
czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób
należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych przyczyn. Podstawą
do żądania przez wykonawcę zmiany terminu wykonania robót budowlanych są
stosowne wpisy zamieszczone w dzienniku budowy w ciągu 3 dni roboczych,
licząc od daty zaistnienia okoliczności, o których mowa wyżej. Nie
stanowią podstawy do przesunięcia terminu wykonania umowy złe warunki
atmosferyczne utrudniające lub uniemożliwiające prowadzenie robót
budowlanych np. niska temperatura, opady deszczu itp.
2. Strony zobowiązują się dokonać zmiany postanowień umowy w zakresie
dotyczącym zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany ustawowej zmiany
stawki podatku VAT
– w takim przypadku wynagrodzenie należne wykonawcy zostanie odpowiednio
mienione w stosunku wynikającym ze zmienionej stawki podatku od towarów
i usług (VAT), zmiana wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy
będzie odnosić się wyłącznie do części przedmiotu umowy zrealizowanej
zgodnie z terminami ustalonymi w harmonogramie rzeczowo – finansowym, po
dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i
usług oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy, do której zastosowanie
znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług. Wartość
wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość wynagrodzenia brutto
zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
3. Strony zobowiązują się dokonać zmiany postanowień umowy w zakresie
dotyczącym zmiany wynagrodzenia w przypadku:
a) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości
minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z
dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz.
U. Nr 200, poz. 1679, z późn. zm.),
b) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu
zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub
zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy
przez wykonawcę. Zmiana wysokości wynagrodzenia będzie obejmować
wyłącznie część wynagrodzenia należnego wykonawcy, w odniesieniu do
której nastąpiła zmiana wysokości kosztów wykonania umowy przez
wykonawcę w związku z wejściem w życie przepisów odpowiednio
zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę lub
dokonujących zmian w zakresie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym
lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie wysokości stawki składki
na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.
W przypadku zmiany, o której mowa w lit a, wynagrodzenie wykonawcy
ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą wzrostowi kosztu wykonawcy w
związku ze zwiększeniem wysokości wynagrodzeń pracowników realizujących
roboty budowlane do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego
wynagrodzenia za pracę, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń
publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia. Kwota
odpowiadająca wzrostowi kosztu wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do
części wynagrodzenia pracowników realizujących roboty budowlane, o
których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi, w jakim
wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy.
W przypadku zmiany, o której mowa w lit. b, wynagrodzenie wykonawcy
ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu wykonawcy
ponoszonego w związku z wypłatą wynagrodzenia pracownikom realizującym
roboty budowlane. Kwota odpowiadająca zmianie kosztu wykonawcy będzie
odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia pracowników realizujących
roboty budowlane, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej
zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z
realizacją przedmiotu umowy. W celu zawarcia aneksu, wykonawca może
wystąpić do zamawiającego z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości
wynagrodzenia należnego wykonawcy, wraz z uzasadnieniem zawierającym w
szczególności szczegółowe wyliczenie całkowitej kwoty, o jaką
wynagrodzenie wykonawcy powinno ulec zmianie, oraz wskazaniem daty, od
której nastąpiła bądź nastąpi zmiana wysokości kosztów wykonania umowy
uzasadniająca zmianę wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy.
Wykonawca, jest on zobowiązany dołączyć do wniosku dokumenty, z których
będzie wynikać, w jakim zakresie zmiany te mają wpływ na koszty
wykonania umowy, w szczególności: pisemne zestawienie wynagrodzeń
(zarówno przed jak i po zmianie) pracowników realizujących roboty
budowlane, wraz z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują
oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy oraz
części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi -w przypadku zmiany, o
której mowa w lit. a, lub pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno
przed jak i po zmianie) pracowników realizujących roboty budowlane, wraz
z kwotami składek uiszczanych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych/Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w części finansowanej przez
wykonawcę, z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni
prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy oraz części
wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi -w przypadku zmiany, o
której mowa w lit. b.
W terminie 10 dni roboczych od dnia przekazania wniosku, zamawiający
przekaże wykonawcy informację o zakresie, w jakim zatwierdza wniosek
oraz wskaże kwotę, o którą wynagrodzenie należne wykonawcy powinno ulec
zmianie, albo informację o niezatwierdzeniu wniosku wraz z
uzasadnieniem.
4. Strony dopuszczają możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy
w zakresie zmiany osób realizujących przedmiot umowy. Zmiana osoby może
być dokonana:
a) na żądanie zamawiającego w przypadku nienależytego wykonywania
powierzonych prac przez daną osobę,
b) na wniosek wykonawcy w przypadku:
- śmierci, choroby lub innego zdarzenia losowego,
- nienależytego wykonywania powierzonych prac,
- innych obiektywnych okoliczności niezależnych od wykonawcy np.
rezygnacji).
Wykonawca ma prawo do zmiany osoby pod warunkiem, że udowodni
(przedkładając odpowiednie dokumenty), że osoba proponowana posiada
kwalifikacje nie gorsze niż określone w specyfikacji istotnych warunków
zamówienia dotyczącej postępowania, w wyniku którego została zawarta
niniejsza umowa. Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy
zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności, o których
mowa wyżej.
5. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w zakresie
dotyczącym zmiany podwykonawcy lub zwiększenia lub zmniejszenia zakresu
robót budowlanych, które wykonawca będzie wykonywał za pomocą
podwykonawców.
6. Przedłużenie terminu wykonania umowy dopuszczalne jest tylko z
wcześniejszym przedłużeniem okresu ważności zabezpieczenia należytego
wykonania umowy lub wniesieniem nowego zabezpieczenia należytego
wykonania umowy na przedłużony termin wykonania zamówienia i uznania go
przez zamawiającego za należycie wykonane, z zachowaniem ciągłości
zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.
7. Warunkiem dokonania zmian w umowie jest złożenie wniosku przez stronę
inicjującą zmianę.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-03-12, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną
potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na
badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał
przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały
mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe: