Koordynator ds. dostępności
Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy przede wszystkim:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Gminy,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- monitorowanie działalności Urzędu Gminy w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Koordynator ds. dostępności zajmuje się także:
- opiniowaniem projektów pod kątem spełnienia wymogów bezpieczeństwa i dostępności dla osób z niepełnosprawnością,
- oceną zgodności przyjętych rozwiązań z obowiązującymi standardami i wytycznymi,
- szczegółową oceną rozwiązań technicznych stosowanych tak w przestrzeni publicznej, jak i we wnętrzach obiektów,
- oceną dostępności m.in. obiektów, ulic, placów, parkingów, terenów zielonych,
- wskazywaniem do stosowania autorskich rozwiązań standardów oraz wytycznych dla osób z niepełnosprawnościami, seniorów, rodziców z dziećmi, osób o ograniczonej mobilności,
- współpracą z środowiskami osób z niepełnosprawnościami (fundacje, stowarzyszenia),
- współpracą z inwestorami, konsultacjami i pomocą we wdrażaniu standardów i wytycznych w projektach realizowanych na terenie Gminy Szczaniec,
- długofalowym projektem etapowego dostosowania Gminy Szczaniec do obowiązujących norm projektowania uniwersalnego (tzw. mapa drogowa).
KONTAKT
Czesław Słodnik
Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Gminy w Szczańcu.
tel. 571 441 506
e-mail c.slodnik@wp.pl
]]>