Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 82/2023Drukuj informację Ogłoszenie numer: 82/2023Szczegóły informacji
Ogłoszenie: PODINSPEKTOR/INSPEKTOR DS. KADR, SPRAW OBYWATELSKICH I OŚWIATY
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Miejsce pracy: Urząd Gminy Szczaniec
Wymiar etatu: 1
Ilość etatów: 1
Wydział: Referat Organizacyjny
Data udostępnienia: 2023-09-12
Ogłoszono dnia: 2023-09-12
Termin składania dokumentów: 2023-09-21 15:00:00
Nr ogłoszenia: 82/2023
Zlecający: Wójt Gminy Szczaniec
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- kandydat nie może być prawomocnie skazany za przestępstwa przeciwko mieniu gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa skarbowe,
- wykształcenie minimum średnie,
- znajomość obsługi komputera (obsługa pakietu MS OFFICE),
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku,
b. Wymagania dodatkowe:
- znajomość zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego,
- preferowane kierunki wykształcenia: administracyjne
- znajomość ustaw: Karta Nauczyciela, Prawo oświatowe, Kodeks pracy, Kodeks wyborczy, Kodeks postępowania administracyjnego ustawy o ewidencji ludności, ustawy o samorządzie gminnym oraz obowiązujących rozporządzeń, ustawa o pracownikach samorządowych
- umiejętność sprawnej organizacji pracy,
- umiejętność samodzielnej organizacji pracy na stanowisku oraz w zespole,
- ponadto kandydata powinny cechować: sumienność, komunikatywność oraz wysoka kultura osobista.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
w zakresie działania kadr:
- prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników Urzędu i jednostek organizacyjnych gminy oraz kierowników jednostek organizacyjnych,
- przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
- ewidencjonowanie szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników Urzędu
- przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
- ewidencja czasu pracy pracowników,
- przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych,
- prowadzenie spraw związanych z badaniami okresowymi pracowników,
- kompletowanie wniosków emerytalno- rentowych,
- przygotowywanie symulacji płacowych, obliczanie średnich płac,
- współpraca z kierownikami jednostek organizacyjnych w opracowywaniu planów finansowych jednostek,
- wstępna analiza na potrzeby Wójta, oświadczeń majątkowych osób zobowiązanych do ich złożenia,
- prowadzenie ewidencji umów zleceń i umów o dzieło w Urzędzie,
- prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem stażystów, pracowników interwencyjnych czy w ramach robót publicznych,
- prowadzenie spraw związanych z rekrutacja pracowników,
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem pracownikom odznaczeń,
- przygotowywanie projektów regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania,
- prowadzenie spraw wynikających z kodeksu pracy oraz ustawy o pracownikach samorządowych,
w zakresie prowadzenia spraw obywatelskich:
- prowadzenie ewidencji ludności i wydawanie dowodów tożsamości,
- aktualizacja (w terminach ustawowych) każdej zmiany danych osobowych,
- prowadzenie postępowania i przygotowywanie decyzji w sprawach ewidencji ludności,
- prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców i współpraca z Komisarzem Wyborczym przy realizacji zadań związanych z wyborami i referendami,
- udział w Gminnym Biurze Wyborczym podczas wyborów samorządowych, parlamentarnych, referendów i in.,
- współudział w przygotowaniu i prowadzeniu narodowego spisu powszechnego,
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o cudzoziemcach oraz ustawy o repatriacji,
- przyjmowanie zgłoszeń: meldunkowych w sprawach zameldowania lub wymeldowania,
- okresowe przekazywanie zmian dotyczących Ewidencji Ludności do Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego,
- koordynowanie przesyłania zbiorów danych do GUS,
- przyjmowanie pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń,
- sporządzanie wymaganych ustawowo wykazów i informacji,
- przekazywanie danych do ewidencji cmentarzy w systemie informatycznym we współpracy ze stanowiskiem ds. odpadów i cmentarzy,
w zakresie spraw oświaty, kultury, sportu i zdrowia:
- monitorowanie i analiza funkcjonowania sieci publicznych przedszkoli i szkół,
- współpraca z organem nadzoru pedagogicznego oraz innymi instytucjami w zakresie realizacji zadań oświatowych
- wykonywanie zadań związanych z egzekucją w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym administracji, obowiązków wynikających z art. 20 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty
- koordynacja i nadzór nad organizacją wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej,
- organizowanie i prowadzenie postępowania związanego z awansem zawodowym nauczycieli,
- zapewnienie szkołom i przedszkolom z ternu gminy warunków do pełnej realizacji programów nauczania i wychowania oraz zabezpieczenia prawidłowej działalności tych placówek w realizacji zadań statutowych, a w szczególności:
- analiza projektów organizacyjnych i przedkładanie Wójtowi do zatwierdzenia,
- przygotowanie konkursów na stanowiska dyrektorów placówek oświatowych,
- przygotowywanie materiałów i analiza niezbędnych do prowadzenia oceny pracy dyrektorów placówek,
- współpraca z dyrektorami placówek oświatowych oraz organami sprawującymi nadzór pedagogiczny nad placówkami oświatowymi,
- przeprowadzanie postępowań wyjaśniających dotyczących odwołania dyrektorów,
- współpraca z dyrektorami placówek i stanowiskiem ds. kadr w celu sprawnego przekazywania informacji ewidencyjnych o dzieciach - stała analiza demograficzna,
- prowadzenie spraw w zakresie zakładania, przekształcania i likwidowania placówek oświatowych,
- kontrola realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki,
- nadzór nad przyznawaniem pomocy materialnej uczniom (stypendia szkolne, wyprawki szkolne, itp.),
- prowadzenie spraw w zakresie kultury, sztuki oraz kultury fizycznej, związanych z wypoczynkiem i rekreacją,
- prowadzenie spraw w zakresie ochrony zdrowia,
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
1) rodzaj umowy- umowa o prace na czas nieokreślony (pierwsza umowa na okres próbny 3 miesiące),
2) wymiar czasu pracy — I etat
3) praca biurowa, praca przy komputerze,
4) miejsce świadczenia pracy — Urząd Gminy Szczaniec, ul. Herbowa 30, 66-225 Szczaniec, parter.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
niższy niż 6%
V. Wymagane dokumenty:
- życiorys — CV,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wraz z nr telefonu kontaktowego),
- list motywacyjny,
- kopie dokumentów poświadczających wykształcenie,
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach i wymaganym doświadczeniu,
- kopie świadectw pracy,
- oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz że korzysta z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyśle przestępstwo skarbowe,
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2023-09-21 15:00:00
b. Sposób:
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem „Nabór na stanowisko podinspektor/inspektor ds. kadr, spraw obywatelskich i oświaty” w terminie do dnia 21 września 2023 r. (do godziny 15:00 — decyduje data wpływu)
c. Miejsce:
Urząd Gminy Szczaniec, ul. Herbowa 30, 66-225 Szczaniec
VII. Informacje dodatkowe:
Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Szczaniec.
O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie (telefonicznie), w związku z tym proszę o podanie nr telefonu kontaktowego.
VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
- Administratorem Państwa danych jest Wójt Gminy Szczaniec (adres: ul. Herbowa 30, 66-225 Szczaniec, tel. 68 341 07 00, e-mail: ug@szczaniec.pl)
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego1,2. Podanie innych danych jest dobrowolne i następuje na podstawie Państwa zgody, która może zostać w dowolnym czasie wycofana.
- będzie przetwarzał Państwa dane osobowe także w kolejnych postępowaniach rekrutacyjnych, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę3.
- W związku z powyższym podstawę prawną przetwarzania Państwa danych osobowych stanowią:
- 1art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 221 § 1 oraz § 3-5- ustawy z 26 czerwca
1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.) oraz art. 6 i 11 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282); - 2art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- 3art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywanie danych osobowych w celu przeprowadzenia przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 12 miesięcy od chwili otrzymania przez Administratora aplikacji rekrutacyjnej lub do czasu wycofania zgody.
- Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu.
- Państwa dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
(ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO); - w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest zgoda, przysługuje Państwu prawo do jej wycofania. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
- Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 § 1 oraz § 3-5 Kodeksu pracy, jak również z ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Nieprzekazanie danych skutkować będzie niemożnością rozpatrzenia Państwa aplikacji złożonej w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji procesu rekrutacji, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.